سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ سهل پسر حنیف أنصارى پس از بازگشت از صفّین در کوفه مرد ، و امام او را از هرکس بیشتر دوست مى‏داشت فرمود : ] اگر کوهى مرا دوست بدارد در هم فرو ریزد [ و معنى آن این است که رنج بر او سخت شود و مصیبتها به سوى او شتاب گیرد . و چنین کار نکنند جز با پاکیزگان نیکوکار و گزیدگان اخیار . و این مانند فرموده اوست که : ] [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 آبان 25 , ساعت 2:37 عصر

مشاهیر وهنر استان مازندران 

استان مازندران از ویژگیهای خاصی برخوردار است این استان از نظر صنایع دستی که حاصل دست زنان این استان است و هنرهای دیگر آنها است که باید مورد تقدیر قرار گیرد در این استان مشاهیر بزرگ و بنامی را دارد که در تاریخ مشهور هستند :

  • عبدالله موحد ( پهلوان)
  • حسن زاده آملی (فیلسوف، فقیه)
  • نیما یوشیج ( شاعر نوپرداز)
  • بانو عصمت دلکش (استاد آواز)
  • مادر شاه عباس بزرگ
  • لطف الله مجد (نوازنده)
  • حبیب الله بدیعی (آهنگساز)
  • عمادرام (خواننده)
  • طالب آملی (شاعر).

جغرافیای تاریخی و طبیعی  مازندران

استان مازندران شمالی ترین استان ایران است که از شمال به دریای خزر ، از جنوب به استانهای تهران و البرز، از جنوب شرق به استان سمنان ، از جنوب غرب بهاستان قزوین، از شرق به استان گلستان و از غرب به استان گیلان محدود است . این استان بین 35 درجه و 46 دقیقه تا 36 درجه و 58 دقیقه عرض شمالی و بین 50 درجه و 21 دقیقه تا 54 درجه و 8 دقیقه طول شرقی از نصف النهار واقع شده است . استان مازندران منطقه ای ست ساحلی، دشتی و کوهستانی . ارتفاعات البرز مرکزی در جنوب استان مازندران قرار دارد که نزولات و چشمه های جاری از این کوهها رودخانه های پر آبی را به وجود آورده تا در سراسر استان جاری باشند.

بلیت هواپیمایی داخلی 


سه شنبه 96 آبان 23 , ساعت 7:41 عصر

 

مکان زیبای گردشگری در رشت 

 شهرستان رشت یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است . این شهر از لحاظ  مکانی در قسمت وسط استان گیلا ن قرار دارد و میتوان گفت که فاصله ی آن تا تهران در حدود 325 کیلومتر است. از نظر گردشگری شهری زیبا و مورد توجه خیلی از گردشگران است که توصیه میشود حتما از ان دیدن کنید.  نخستین بار در سال 372 هجری نام آن در کتاب جغرافیای حدود العالم دیده می شود و احتمالاً پیش از اسلام وجود داشته. در روزگار شاه اسماعیل صفوی استان گیلان از دو قسمت به نامهای ( بیه پس به مرکزیت رشت ) و (بیه پیش به مرکزیت لاهیجان ) تشکیل می شد که شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی حکومت هر دو را به خان احمد گیلانی سپردند و حکومت خاندان خان احمد بر این منطقه ادامه داشت تا روزگار شاه عباس اولی که بر اثر خیانت این خاندان و همدستی با روسها بر علیه دولت مرکزی ایران، شاه عباس آنها را برای همیشه از اداره این سرزمین محروم کرد.  شهر رشت و مناطق اطراف آن در روزگار قاجار به دلیل کشتیرانی و مبادلات اقتصادی با روسیه از رونق زیادی برخوردار شد. هم اکنون شهر رشت در مسیر راه ترانزیت ، انزلی ، آستارا،استان اردبیل با تهران و شمال شرق با شمال غرب ایران قرار دارد. شهر رشت از طریق آزاد راه بسیار مجهزی به تهران متصل می شود.قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و دسترسی مناسب از تهران، همه ساله جمعیت زیادی از طرفداران گردشگری و تورهای داخلی را به شهر رشت می کشاند. همچنین راه آهن در دست ساخت در آینده ای نزدیک، رشت را به تهران و شبکه سراسری راه آهن ایران متصل خواهد کرد

شهر بکر و زیبای لاهیجان

 شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان از بزرگترین و زیباترین شهرهای استان است . این شهر از سویی در جلگه سرسبز گیلان و از سوی دیگر در دامنه های شمالی رشته کوههای البرز قرار گرفته و طبیعتی بکر و زیبا به وجود آورده است . در برخی منابع بنای شهر لاهیجان را به لاهیج پسر سام و نوه  نوح نسبت داده اند. درگذشته این شهر را دارالامان و یا دارالاماره هم گفته اند. سپس به نام لاهیجان المبارک خوانده اند . نامش از کلمه لای به معنای ابریشم (جولاه ) و لغت جان (گان ) پنداشته اند. چرا که از دیرباز بافت پارچه های ابریشمی در این شهر از شهرت بسزایی برخوردار بوده است . در قرن نهم هجری سید امیرکیا و خاندان وی به دلایل جلوگیری از فتنه های سیاسی و لشگرکشی های تیمور لنگ و دیگران بر این شهر حکمرانی کردند که محصول آن تبلیغ و اشاعه مذهب تشیع شد . حتی شاه اسماعیل پنج سال از کودکی خود را در این شهر سپری 

 کرده است و سرانجام با هفت تن از مریدان پدر خود، شیخ حیدر به آذربایجان بازگشته و اولین دولت مستقل ایران را بعد از اسلام تاسیس کرد.

آژانس گردشگری پرستو سیر برگزارکننده تورهای داخلی دیدن از شهر لاهیجان را به شما توصیه میکند

بلیت هواپیمای داخلی


یکشنبه 96 آبان 7 , ساعت 6:25 عصر

آشنایی با شهرستان ابهر

در این مطلب میخواهم به شما درباره برخی از شهرستان های دیگر استان زنجان صحبت کنم.شهرستان هایی که شما باید حتما به آنها سری بزنید و دیدن کردن از هرکدام این شهرستان ها میتواند به شما کمک کند تا در زندگی به تجربه های باور نکردنی دست بزنید.

شهرستان ابهر در جنوب شرقی استان زنجان ، در مسیر آزاد راه تهران – تبریز و راه آهن سراسری قرار دارد ، ابهر از سابقه تاریخی زیادی برخوردار است وجه تسمیه نام ابهر از واژه پهلوی ( اوهر) گرفته شده که به معنای محل تجمع آب ( سد ) است ، آثار به دست آمده از آن به هزاره های چهارم پیش از میلاد باز میگردد. 3000 سال پیش مادها در این منطقه حضور فعال داشته اند و حتی نبردی میان مادها و آشوری ها در این منطقه به وقوع پیوسته است . بعد از اسلام در روزگار ایلخانیان این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار بود و نزدیکی آن به شهر سلطانیه جایگاه ویژه ای به آن بخشیده بود. خرابه ها و تپه های به جا مانده در حوالی شهرستان ابهر، نشان از سابقه هفت هزار ساله این منطقه دارد . از آثار به دست آمده در این شهر می نوان به سفالهای قرمز رنگ طرح دار اشاره کرد که نشان از تمدنهای هفت هزار ساله دارد.

این شهر از مقاصد مهم تور داخلی میباشد و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

آشنایی با شهر سلطانیه

شهر سلطانیه در شرق استان زنجان و در 290 کیلومتری تهران قرار گرفته این شهر از شمال به زنجان و از جنوب به شهرهای قیدار و خرم دره محدود است ، آنچه امروز شهر سلطانیه را در جهان مشهور کرده است، بنای تاریخی گنبد سلطانیه است که در میان این شهر همچون نگینی میدرخشد. این اثر زیبا که قریب به هزار سال از عمر آن میگذرد سومین گنبد بزرگ جهان میباشد. از بررسیهای باستان شناسی چنین برمی آید که این ناحیه از هزاره دوم قبل از میلاد مورد توجه اقوام زیادی بوده . برخی از آثار تاریخی مهم سلطانیه :

  • ارگ سلطنتی در 18 هکتار که هنوز آثاری از آن باقیست،
  • مجموعه تاریخی چبی اوغر
  •  بقعه ملاحسیکائی

آژانس گردشگری پرستو سیر بگزار کننده تور داخلی سفر به شهر باستانی سلطانیه را به شما توصیه میکند.

بیلت هواپیمای داخلی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ