سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنیاد اسلام، دوستی من و دوستی اهل بیتم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 97 فروردین 18 , ساعت 12:37 صبح

شناخت زیبایی های شهرستان دیواندره

برای اینکه یک شهرستان را به عنوان مقصدی برای گردشگری خود انتخاب کنید باید این را به شما بگوییم که این شهرستان باید دارای زیبایی های منحصر به فردی باشد.پس در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استان کردستان و شهرستان دیواندره دارای چه زیبایی هایی است.

شهرستان دیواندره در شمال استان کردستان قرار دارد که از شمال به تکاب ، از جنوب به سنندج ، از شرق به بیجار و از غرب به بانه محدود است.

فاصله دیواندره تا سنندج 50 کیلومتر و تا تهران 570 کیلومتر است ، این شهر در کرانه های رودخانه قزل اوزن و دامنه کوههای پر برف قرار گرفته و از طبیعت سبز و حاصلخیزی برخوردار است.

معروفترین مکان در شهر دیواندره غار معروف کرفتو است که در روستای او باتو قرار دارد.

شناخت زیبایی های شهرستان قروه

در ادامه معرفی شهرستان های استان کردستان برای شما خواهیم گفت که دو شهر دیگر که شما باید در این استان از آنها دیدن کنید.پس اگر نمیدانید در استان کردستان باید به سراغ کدام شهرستان ها برای دیدن و گشت و گذار بروید ادامه این مطلب میتواند برای شما بسیار موثر باشد.  شهرستان قروه در جنوب شرقی استان کردستان قرار دارد که از شرقی به استان همدان و از جنوب به سنقر، از غرب به دهگلان محدود است.

فاصله قروه تا سنندج 70 کیلومتر و تا تهران 450 کیلومتر است ، این شهر که در مسیر سنندج به همدان قرار گرفته از ارزش ترانزیتی خاصی برخوردار است و در دامنه و ارتفاعات حاصلخیز و سرسبز و کنار چشمه ساران با طراوت قرار دارد .

از چشمه های معروف :

  • چشمه سراب قوه
  • چشمه سراب وینسار
  • چشمه آب معدنی باباگر
  • امامزاده باباگر
  • حمام تاریخی قصلان

وجود قلعه ها و تپه های متعدد باستانی حکایت از دیرینه کهن این شهر دارد.

زیبایی های تاریخی و طبیعی این شهر همواره مورد توجه بوده و از مهمترین مراکز برگزاری تور داخلی میباشد. 

بلیت ارزان ماهان

خرید اینترنتی بلیت ماهان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ